Topic: Langetermijnplan - Wie doet er mee?  (gelezen 1634 keer)

• *
02 november 2014, 09:46
Ik heb een idee.

Stel een groep personages raakt in Utrecht in de problemen. Het soort problemen waardoor ze beter even niet meer in Utrecht kunnen zijn. Ze gaan er vandoor naar een andere stad. Ik dacht aan Culemborg omdat dat een Vrijstad was (plus obvious reasons (a)) maar kan even zo snel niet vinden tot wanneer dat was. Daar lijkt het even allemaal goed te komen, tot de problemen ze toch weten te volgen en de reis verder gaat: richting (bijvoorbeeld) Amsterdam, en een schip naar heel ver weg...

Het is natuurlijk leuk om gewoon te spelen en te zien waar alles uit komt, maar het lijkt me ook wel wat om naar iets toe te kunnen werken. De invulling van de problemen, hoe alles zich ontwikkelt en wat er onderweg gebeurt, blijven natuurlijk gewoon open, en ik wil ook de mogelijkheid houden dat er meer personages bij komen, dat individuele personages toch onder de problemen uit komen of besluiten om thuis onder de bank te gaan zitten, en dat het hele avontuur een compleet andere richting op gaat.

Verder lijkt iets als dit me een leuke kans om uit te proberen hoe reisavonturen werken en om een paar nieuwe regio's toe te voegen.

Van mijn personages lijkt Rinus me de meest geschikte kandidaat, tenzij ik nog een nieuwe bedenk. Is er nog iemand die dit ziet zitten en het samen wil gaan uitwerken?

• *
02 november 2014, 13:18
Leuk, ik doe mee! Ik heb nog geen character dat geschikt is om in de problemen te komen, maar ik kan wel alvast gaan meedenken voor de invulling enzo :)

• *
02 november 2014, 13:26
Ik wil wel meedoen. ^^ Is meteen een mooie gelegenheid om er weer in te stappen voor mij.

• *
02 november 2014, 22:08
Ik zie dit plan wel zitten, maar alleen als er natuurlijk nog geen genoeg andere deelnemers zijn, want Lokar heeft vast ook nog genoeg problemen te veroorzaken in Utrecht zelf ;)
Whenever you're sad, I'll whip your tears away. :)
~Asmodeus

• *
03 november 2014, 09:30
Leuk plan, op zich, maar 'helaas' is het voor mijn beide personages logisch om (voorlopig) in Utrecht te zijn.
"...and the earth becomes my throne
I adapt to the unknown
Under wandering stars I've grown
By myself but not alone"

• *
03 november 2014, 17:26
Het begint in ieder geval in Utrecht, dus misschien is er voor jullie in die avonturen ook een rol weggelegd (a)

Regina, heb jij al een personage in gedachten of ga je een nieuwe maken?

Iemand een idee wat voor soort problemen het zouden kunnen zijn? Ik zat erover te denken om er de een of andere adellijke persoon bij te betrekken om achter ze aan te zitten. Wat betreft bestaande personages, zou heer Drakesteyn een optie kunnen zijn, tenminste, als Siofra dat goed vindt :P Of het kan natuurlijk een nieuw personage zijn, als iemand punten over heeft. Hij/zij hoeft niet per se meteen al in een avontuur voor te komen...
Of het is simpeler, ze doen gewoon iets illegaals en moeten op de vlucht voor de wet? Hoewel Vrijstad Culemborg natuurlijk ook niet wetteloos is, ze hebben alleen hun eigen rechtspraak met potentieel meer kans om je te verdedigen. En ze laten je schuldeisers niet binnen.

Hm... Nog iemand een (stukje) idee?

• *
03 november 2014, 18:34
Ik doe mee met Victoria. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke manier om haar echt goed in het verhaal te krijgen.

• *
03 november 2014, 19:44
Nja, Lokars broer zit nog achter de eigendomsakte aan van een stuk landgoed dat bij Kasteel Horst hoort. Maar dat is denk ik meer zijn eigen probleem, omdat de Heer van Horst niet openlijk stennis gaat schoppen. Zeker niet omdat Lokar de rechtmatige erfgenaam was van dat stuk land xD Godard Van Drakesteijn is dus idd een betere keus. :)
Whenever you're sad, I'll whip your tears away. :)
~Asmodeus

• *
03 november 2014, 19:50
Godard opzich zit nu achter aleida aan, maar naast dat hoort een deel van het bos rond zijn kasteel bij zijn landgoed. En ja hij is wel zo'n eikel dat je flink in de problemen komt als je perongeluk die grens overschreid die niet duidelijk is xD
en hoe een groep daar terecht zou kunnen komen? het bos zit vol fabel wezens dus daar zou je iets mee kunnen verzinnen. alleen leek het mij wel leuker dat er wezens in zitten voor er een avontuur daar plaats vind. of het moet zijn dat zodra iemand een bepaald wezen tegen wil komen diegene dan ter plekke die koopt in het bos. vooral omdat het een open bos is zou iedereen er iets in kunnen gooien en dan zou je bijvoorbeeld een eerste probleem nog niet eens zo ver van utrecht kunnen hebben. wel buiten de stad maar dicht bij genoeg om op en neer te gaan na afloop mocht dat beter bij een personage passen.

Kortom ja Godard (of waarschijnlijk de manschappen die die luilak achter de groep aan zou sturen xD) is zeker een optie voor de start van het avontuur.

• *
03 november 2014, 20:19
Ik zou op zich wel een aanleiding voor een expeditie naar het bos kunnen regelen, denk ik... Al zou ik de details nog goed moeten overdenken, en ik heb op het moment geen punten voor wezens. Maar het klinkt in elk geval als een geschikte richting om in te denken.

• *
03 november 2014, 23:22
Problemen? Staat dat niet al gelijk aan Marieke?

Overigens zijn punten geen probleem ;)

Enneh wie weet kan mijn kleine verhaallijn hier een aanleiding toe zijn gezien dat gaat leiden naar een zeker ietsie..wat mogelijk direct of indirect problemen op kan leveren...:P

(Ga er mee starten zodra mijn pols wat minder moeilijk doet)
Major in philosophy. Ask people WHY they would like fries with that.

• *
06 november 2014, 23:08
Zullen we dan zeggen dat we met Emena's verhaallijn beginnen, en in de loop daarvan verder kijken? Betekent niet per se dat alle personages die met de problemen willen meedoen, ook aan die verhaallijn moeten meedoen, en ook niet dat iedereen in die verhaallijn mee in de problemen raakt; daar kan nog van alles mee gebeuren. Maar dan gebruiken we die gebeurtenissen als aanleiding om wat concreter verder te kunnen plannen. Al dan niet met Godard erbij, afhankelijk van hoe het uitkomt.