Topic: Terra Fabula actiever maken  (gelezen 854 keer)

• *
04 juni 2014, 11:52
Het is erg stil hier, en ik vraag me af of we daar wat aan kunnen doen! Wie heeft er ideeën?

De complexe regels vergeleken met andere rpg's zijn volgens mij wel een hoge drempel voor nieuwe spelers. Hoe zou dat opgelost kunnen worden?

Er zijn wat avonturen afgesloten en weinig nieuwe gestart, heeft iemand nog leuke ideeën daarvoor? Of zin om gewoon zomaar een startsituatie neer te zetten? Op de oude versie hadden we vrijwel permanent wel ergens een kroegtopic waarin wat gekletst werd en verder niet zoveel gebeurde. Werkte prima. Ik zou er misschien wel een starten als ik dat volgens de regels zou mogen (maar je mag maar 1 lopende avonturen tegelijk hebben waarvan je topicstarter bent).

Zullen we wat lopende avonturen toch nog proberen verder te spelen? Is het een idee om daar de chatbox een keer voor in te schakelen?

Alina had een plan voor een talentenjachtavontuur, maar ik geloof dat we daarvoor eerst de Ragebol moeten uitspelen (deels om de uitkomst daarvan te weten, deels omdat ik nog geen punten heb voor mijn personage dat ik wil laten meedoen)?

Wie heeft hier nog meer gedachten over?

• *
04 juni 2014, 18:23
Zoals ik ook over skype aangaf:

Een van de dingen die het lastig maakt is dat men teveel waarde hangt aan of men iemand al ontmoet heeft of niet, waardoor als een bepaald avontuur start en daarna pas een eerder verhaal dat men het eerdere verhaal te lastig vind om aan mee te doen, of hoe ik het moet verwoorden. Af en toe moeten die feitjes wat losser gelaten worden, dan is er meer vrijheid :P
Eveneens hecht men teveel waarde aan relatiebanden voortvloeiend uit (mogelijk) eerdere avonturen, wat het ook lastig maakt aan zaken mee te doen omdat men dan teveel nadenkt over of men iemand wel of niet mag. Denk ik.
Major in philosophy. Ask people WHY they would like fries with that.