Topic: Mededelingen - Terra Fabula  (gelezen 1010 keer)

• *
15 september 2013, 21:30
Hier komen alle mededelingen over Terra Fabula.

• *
15 september 2013, 21:51
Terra Fabula heropend
Na hard werken, veel posts kopiëren, wat regels opnieuw overdenken en uitleg opnieuw schrijven is het zover: Terra Fabula wordt heropend! Voor wie niet begrijpt waar dit allemaal over gaat: Terra Fabula was het project waarmee ik in 2012 ben afgestudeerd. Het was toen redelijk succesvol, wat voor mij een aanleiding was om te kijken of het op Wereldwevers opnieuw gestart kon worden.

Voor oude spelers
Bij iedereen die op het oude forum actief heeft meegespeeld en die op Wereldwevers ook lid is, heb ik de creatiepunten alvast overgezet (inclusief wat je verdiend hebt met de avonturen die toen nog niet waren afgesloten). Je kunt dit zien zodra je je spelerstopic aanmaakt. Ook alle creaties zijn overgezet, dus je kunt meteen weer het spel in duiken! Er zijn een aantal dingen veranderd, die handig zijn om te weten.
  • Er is geen algemene spelleider meer. Ik realiseerde me namelijk dat met de creaties en het starten van avonturen, eigenlijk iedereen een beetje spelleider is. Ik ga dus gewoon meespelen en vanuit die positie proberen wat spanning in de verhalen te brengen, en nodig iedereen die wil uit om hetzelfde te doen!
  • Je hebt niet meer één vast personage. In plaats daarvan kies je per avontuur één van je gecreëerde personages als 'hoofdpersoon'. Alle vaste personages zijn dan ook bij de creaties gezet, in plaats van apart. Je kunt dus nog gewoon met je oude personage verder spelen, maar je kunt ook af en toe afwisselen.
  • De tijd loopt niet meer parallel met de echte wereld. Welke tijd beschikbaar is voor nieuwe avonturen, is nu puur afhankelijk van de lopende avonturen. De laatste beschikbare datum is altijd precies een maand na de datum van het vroegste nog lopende avontuur. De tijd schuift dus door naarmate avonturen worden afgesloten.
  • Je hoeft niet meer je creatiepunten zelf bij te houden. In plaats daarvan vul je een formuliertje in als je een creatie aanmaakt, waarna de punten automatisch in je spelerstopic terecht komen. Op een vergelijkbare manier worden punten voor avonturen uitgekeerd.
  • Alle nog lopende avonturen zijn afgerond. Je kunt er in de meeste gevallen van uitgaan dat ze op de meest logische, rustige manier zijn afgelopen. In bepaalde gevallen kan het handig zijn om even met de andere spelers te bespreken hoe het precies is afgelopen. Hoe dan ook starten we de tijdlijn weer op twee weken na het laatste oude avontuur, om een mooie schone lei te hebben.
Dat zijn volgens mij de belangrijkste punten. Vragen kun je altijd stellen!

Voor nieuwe spelers
Welkom! Door het uitgebreide regelsysteem van creaties en avonturen kan Terra Fabula wat ingewikkeld lijken. Ervaring leert echter dat het best meevalt als je eenmaal begint. Lijkt het je interessant? Begin bij Welkom en kijk van daaruit wat andere uitlegtopics door. Zodra je het idee hebt dat je het een beetje snapt, kun je een eigen spelerstopic maken bij Spelers en je eerste personage neerzetten onder Personen, en dan ben je klaar om het avontuur in te duiken. Bekijk je het liever nog van een afstandje? Ook dat is prima, en natuurlijk kun je ook altijd terecht in het topic voor Vragen.

• *
25 september 2013, 12:34
Menubalk toegevoegd
Terra Fabula heeft nogal veel verschillende boards en topics. De belangrijkste daarvan staan nu op een rijtje in het nieuwe menu bovenaan iedere pagina, zodat je alles snel kan terugvinden.