Topic: Vragen  (gelezen 2668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *
11 september 2013, 14:24
Hier kun je alle vragen kwijt over hoe Terra Fabula werkt. Ik en Emena zullen ons best doen om snel te antwoorden. Andere spelers mogen natuurlijk ook helpen.

  • *
17 september 2013, 07:44
Emena, je onbekende puntje is waarschijnlijk de Ganzenmarkt in een van de vers afgesloten avonturen. :-)

  • *
17 september 2013, 09:30
Heb t na proberen te zoeken kon het niet vinden...nog een poging dan :p

Overigens...ik heb nog eens naar Rode Rivaliteit gekeken, mag die toch overgezet worden?
 Het was toch op t einde en met de vraag: doe je mee of niet...Misschien toch makkelijker om vanaf dat punt verder te gaan :) (Geen datum voor verdere actie genoemd)
Major in philosophy. Ask people WHY they would like fries with that.

  • *
17 september 2013, 17:13
Oh enneh vraagje half algemeen:

Ik wil nog Djinns, klopgeesten en iets hersenspoelend toevoegen aan de encyclopedie :) Dus als iemand me kan helpen aan informatie, graag :) Heb hier en daar al een bron gevonden maar nog niet genoeg voor een fatsoenlijk artikel.
Major in philosophy. Ask people WHY they would like fries with that.

  • *
17 september 2013, 18:01
Ja ik bedacht me nadat ik dat postte ook dat je vast die avonturen ook al had meegerekend. Het kan zelfs nog een rekenfoutje van mij zijn, in dat geval krijg je hem cadeau :P

Ik zal de Rode Rivaliteit ook overzetten.

  • *
19 september 2013, 09:02
Als ik het goed begrijp heb je genoeg punten om een persoon te maken om in een verhaal mee te spelen, maar je speelt niet zozeer een personage, je bent bezig de wereld te veranderen door bepaalde elementen te sturen en het avontuur 'in te kopen'. Klopt dat een beetje? Of heb je wel degelijk personages die je speelt? (Anders dan: bestuurt)
Speelt:
Hé-le-maal níííks.

  • *
19 september 2013, 09:58
In elk avontuur waarin je meedoet heb je een hoofdpersonage, dat je daadwerkelijk speelt. Vaak is dat zelfs je enige toevoeging aan het avontuur, waardoor het erg op een gewone rp gaat lijken. In veel rp's is het daarnaast ook mogelijk om de omgeving en npc's een beetje te besturen. Dat gaat in Terra Fabula net zo, alleen zijn er wat meer regels voor.

In de oude versie was het zo dat iedereen juist wel één personage had om te spelen. Die personages zijn nu gelijk getrokken naar de andere creaties, maar de enige invloed die dat op de manier van spelen heeft, is dat je dus mag wisselen van personage als je wil.

Het kan per speler verschillen hoe je hiermee omgaat. Sommigen zullen het liefst bij één personage blijven en creaties maken om dat te ondersteunen. Dan maak je bijvoorbeeld een familielid dat een rol kan gaan spelen, of je maakt een bepaalde locatie omdat het verhaal dat je met een andere speler speelt zo'n plek nodig heeft. Anderen worden echte puppet masters die met hun creaties een verhaal neerzetten wat andere spelers kunnen beleven. En weer anderen zitten er tussenin of wisselen het af.

  • *
25 september 2013, 12:29
Hele andere vraag; mijn topic doet 't niet :(
"...and the earth becomes my throne
I adapt to the unknown
Under wandering stars I've grown
By myself but not alone"

  • *
25 september 2013, 12:32
Die plek waar 'JouwGebruikersnaamHier' staat, is bedoeld om je eigen gebruikersnaam neer te zetten ;) Die wordt niet vanzelf uit je post gevist.

Edit: Omdat ik er zin in had, heb ik een custom foutmelding voor je gemaakt (en voor eventuele toekomstige nieuwe spelers) :P

  • *
25 september 2013, 13:18
Ah, ik heb 't nog 'n keer gelezen en nu snap ik 'm :)
"...and the earth becomes my throne
I adapt to the unknown
Under wandering stars I've grown
By myself but not alone"

  • *
25 september 2013, 13:37
Oh enneh vraagje half algemeen:

Ik wil nog Djinns, klopgeesten en iets hersenspoelend toevoegen aan de encyclopedie :) Dus als iemand me kan helpen aan informatie, graag :) Heb hier en daar al een bron gevonden maar nog niet genoeg voor een fatsoenlijk artikel.

Oeh oeh oeh! mag ik de geesten coveren? (gaat al op zoek naar haar boeken)
oh en iets hersenspoelends...mag dat iets specifieker? XD ik kan zo twintig soorten noemen met hypnotiserende of hersenspoelende eigenschappen, van vampier tot heks en van demon tot fae. XD

ps: grappig trouwens dat net de klopgeest ertussen zit xD Ik sprak er laatst over met een jonge wicca (naar eigen zeggen), en die zei dat er helemaal geen klopgeesten bestonden, maar dat dat demonen waren van een lagere orde die mensen angst aan wilden jagen om ze zo van een bepaalde plaats te verdrijven. Welke wil je dus? Het origineel of de demonenversie? :P
Whenever you're sad, I'll whip your tears away. :)
~Asmodeus

  • *
25 september 2013, 14:22
Her origineel denk ik :P Desnoods worden de lagere demonen aangeschreven als: "worden er wel eens mee verward, maar vraagt andere maatregelen?"

Oh en het liefst wel in overleg schrijven, ik heb namelijk juist al verhaalideeën voor de verschillende fabelwezens en daar moet t dus wel bij passen (qua djinns had ik voor het inactief ging al t een en ander op een rijtje gezet, maar kan t nu nergens anders terugvinden dan in mijn hoofd :()

Bestaat er overigens een hersenspoelend soort geest misschien? Iets dat lichamen overneemt? Men naar diens wil buigt?
Major in philosophy. Ask people WHY they would like fries with that.

  • *
25 september 2013, 14:26
Kunnen jullie hiervoor topics in het encyclopedie-gedeelte maken zodra duidelijk is welke het worden? Dan houden we dit topic verder voor vragen :)

  • *
25 september 2013, 14:31
Ik neem aan dat leylines ook dingen zijn die bestaan, gezien de premisse van de setting?
"...and the earth becomes my throne
I adapt to the unknown
Under wandering stars I've grown
By myself but not alone"

  • *
25 september 2013, 14:47
Ja hoor, prima :)
Major in philosophy. Ask people WHY they would like fries with that.