Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Nieuws / Wereldwevers is verhuisd
« Laatste bericht door MarquiseCarabas Gepost op 07 juni 2016, 16:50 »
Omdat Wereldwevers al lange tijd niet meer gebruikt wordt, heb ik besloten om de domeinnaam op te zeggen. Dit gebeurt als het goed is m.i.v. 18-02-2017. Tot die tijd zal daar nog een pagina blijven staan om bezoekers door te verwijzen naar deze nieuwe locatie.

Het forum zelf is verplaatst naar http://www.annamattaar.nl/wereldwevers. (Daar ben je nu.)

Als je het forum nog wil bezoeken, verander dan je bookmarks. Als er nog iets op het forum staat dat je niet kwijt wil raken, dan raad ik je aan om het zelf ergens op te slaan. Voorlopig zal ik alles nog laten staan, maar misschien dat ik in de toekomst een keer zal willen opruimen.
2
Avonturen / Re: [privé] Boswandeling
« Laatste bericht door MarquiseCarabas Gepost op 19 januari 2016, 21:01 »
Het silhouet bij het raam was verdwenen. Barbara begon weer met ademhalen en gebaarde naar Diederik dat hij door kon lopen. Ze wierp nog een laatste blik naar het huisje, maar er was geen beweging meer. De bewoner moest hebben geconcludeerd dat het geluid zijn verbeelding was geweest.

'Waar zoeken we precies naar?' fluisterde Diederik.
Barbara zuchtte. De jongen was enthousiast, maar ze moest hem alles drie keer uitleggen. 'Sporen van-'
'Wat voor sporen?' onderbrak Diederik haar. Hij dook onder een boomtak door en keek zoekend, maar willekeurig om zich heen. Barbara wist heel goed dat ze zelf niet veel doelgerichter bezig was. Het zou toeval zijn als ze over een duidelijk spoor struikelde. Ze hoopte dat het toeval haar vandaag goed gezind was.
'Zijn beschrijving leek het meest op de afbeeldingen van satyrs,' fluisterde ze. 'Of... iets anders met hoorns en bokkenpoten. Hoefafdrukken dus. Of... plukjes vacht?'
'Ik zag een eindje terug geiten lopen,' merkte Diederik op.
'Of iets dat er vreemd en bovennatuurlijk uitziet,' hield Barbara stug vol. 'Niet zeuren, man, zoeken!'

Ze sloop een paar stappen opzij, zodat ze samen sneller het bosje konden uitkammen, en tuurde langs de donkere grond. Hij zat vol onregelmatigheden en haar nachtzicht was net voldoende om niet bij elke stap te struikelen. Maar de voetstappen van een satyr zouden herkenbaar zijn, hield ze zichzelf voor. Of misschien had hij wel iets achtergelaten. Een boodschap, die Diederiks huisgenoot in zijn haast niet had opgemerkt.

Er kraakte iets achter haar. 'Sst,' begon ze, voor ze besefte dat Diederik nog altijd schuin voor haar liep. Langzaam draaide ze zich om.
3
Avonturen / Re: [privé] Theevisite
« Laatste bericht door MarquiseCarabas Gepost op 19 januari 2016, 19:07 »
'Ja, daar heb ik over gehoord,' zei Barbara afwezig. Catharina's onwil om te hertrouwen, het aanhouden van incompetente bediening... Wat was de werkelijke reden? Zich ervan bewust dat het akelig onbeleefd was om zo te denken, probeerde ze terug te keren naar het nieuw aangesneden onderwerp. 'Bijzonder, niet? Dat zo'n wezen toch niet alleen in sprookjes blijkt te bestaan.' Het beschreef woord voor woord hoe ze zich zelf had gevoeld... maar niet tijdens de recente gebeurtenissen. Toen ze uit het raam de griffioen had zien vliegen,  werd ze meer in beslag genomen door de vraag: er naartoe, of er vandaan rennen? De kortstondigheid van het bezoek van het monster had dat dilemma opgelost.
'Hoeveel heb jij er van meegekregen?' vroeg ze.
4
Avonturen / Re: [open] Een Avond Vermaak
« Laatste bericht door MarquiseCarabas Gepost op 19 januari 2016, 18:07 »
'Het ligt niet aan u,' hoorde Barbara zichzelf zeggen. 'En tenzij u het verleden kan uitwissen, of nee, t-' Ze klemde haar lippen op elkaar voor ze de zin kon afmaken en keek beschuldigend naar haar wijnglas. Of ze was het niet meer gewend, of het was sterk spul, want haar tong dreigde losser te worden dan haar lief was. Ze pakte het glas op en leegde het.
'Ik heb thuis nog dingen te doen,' zei ze, maar ze bleef staan. Zou ze thuis veilig zijn voor haar gedachten? Het antwoord was niet moeilijk te raden, en de hele nacht piekeren was ook geen aantrekkelijk vooruitzicht. Even gleed haar blik naar het podium. Wat nou als ze... Nee, waarmee? Ze was niet muzikaal en haar danslessen waren lang geleden.
'En aangezien mijn glas nu leeg is, is er weinig meer wat me hier houdt,' zei ze met een flauw glimlachje tegen Lokar, terwijl ze nog altijd niet in beweging kwam en zich afvroeg waar ze in Godsnaam mee bezig was.
5
Rassen / Tholian
« Laatste bericht door Devince Gepost op 19 januari 2016, 17:05 »
De Tholians zijn een extreem xenofobisch niet-humanoïde ras. Ze komen uit het Alfa kwadrant.

Geschiedenis & politiek
Het belangrijkste overheidsinstituut was de Tholian assemblee. Aan het midden van de 22e eeuw had het Vulcan hoge commando maar weinig contact met de assemblee gehad. Destijds was het niet bekend dat ze betrokken waren geraakt bij de Tijdelijke koude oorlog.
In 2152 deden ze iets onverwachts en reisden ver buiten hun eigen territorium. Ze wilden een tijdreispod uit de 31e eeuw van het Aardse sterrenschip Enterprise (NX-01) overnemen.
Vier Tholian sterrenschepen onderschepten en schakelen de Vulcan kruiser Tal'Kir uit, terwijl dit schip op de Enterprise aan het wachten was. Vervolgens vielen ze de Suliban vloot aan dat in achtervolging op de Enterprise was. Ze wisten de pod in handen te krijgen en kort daarna keerde het schip terug naar zijn eigen tijdlijn.

Fysiologie
Een levende Tholian was ongeveer even groot als een mens. De huid had voornamelijk een rode gloed met verschillende tinten. De huid leek een hard schild te zijn. Ze hadden zes dunne benen die ervoor zorgden dat ze snel in elke richting konden bewegen. De benen vertoonden buigingen die met de knie en enkel van en humanoïde ras te vergelijken was. Elk been eindigde met een voet met meerdere tenen. De benen waren aan de romp bevestigd. Ze hadden tevens twee armen die buigingen vertoonden die aan de elleboog en de pols van een humanoïde deden denken. Elke arm eindigde met een hand met meerdere vingers. Ze hadden een nek die met een semi-transparante membraan bedekt was dat bescherming aan het hoofd bood. Tholians hadden twee gloeiende punten aan de bovenkant van hun torso. Ze draaiden deze richting de persoon waarmee ze communiceerden, waardoor je zou kunnen denken dat ze hier informatie mee verzamelden. Tholians communiceren voornamelijk met klikken en tsjilpen. Ze hadden twee seksuele organen en elke Tholian had beide organen.
Het Tholian inwendige systeem had hoge temperaturen nodig, die ongeveer rond de 480 Kelvin (207 °C, 404 °F) lagen. Ze kunnen korte tijd koudere temperaturen verdragen, maar als de temperatuur rond de 380 Kelvin of lager komt scheurt hun huidschild. Dit was zeer pijnlijk en deze temperatuurdaling kon als marteltechniek gebruikt worden. Bij extreem lage temperaturen zouden ze bevriezen en uit elkaar spatten.
Tholians vertoonden overeenkomsten met gebruikelijke biochemische processen. Phlox van het Spiegel universum wist een pijnstiller te maken, maar het middel verloor al snel zijn werking.
Tholians waren in staat om verschillende varianten straling uit te zenden, die ze wisten te reguleren. Op deze manier waren ze op korte afstand in staat met elkaar te communiceren. Een Tholian die in 2155 aan boord van de ISS Enterprise gevangen werd gehouden wist op deze wijze hulp in te roepen. Phlox moest het hierop doden om het stil te krijgen.



Bron:
http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Tholian
6
Rassen / Tosk
« Laatste bericht door Devince Gepost op 19 januari 2016, 16:58 »
Tosk betekent "de gejaagde' en is een ras dat lijkt op een menselijke reptiel. Ze komen voor in het Gamma Kwadrant.

Ze zijn gefokt en getraind om gebruikt te worden in een jagersritueel voor een ander ras, namelijk de Hunters. Ze moeten proberen om de Hunters weer een extra dag langer voor te blijven. Ze hebben een eed afgelegd, waardoor ze niet mogen praten over de jacht en ook geen hulp mogen vragen van andere rassen. Doen ze dat wel, dan is het een schande voor het gehele ras.
Ze zijn goed uitgerust voor de jacht, om het de Hunters zo moeilijk mogen te maken. Zo kunnen ze zichzelf onzichtbaar maken (al zijn ze dan nog wel op te pikken met sensoren) en hoeven maar 17 minuten per rotatie te rusten. Hun lichaam is ook gericht op het zo lang mogelijk kunnen overleven zonder voedsel en water.



Bron:
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Tosk
7
Rassen / Tribbles
« Laatste bericht door Devince Gepost op 19 januari 2016, 16:48 »
Tribbles zien er uit als harige licht-langwerpige bollen ongeveer de grootte van een tennisbal. Ze bestaan in verschillende kleuren. Tribbles hebben een dierlijke intelligentie en lijken niet erg mobiel. Hun voornaamste eigenschap is de mogelijkheid om zich enorm snel voort te planten. Er wordt soms gezegd dat een tribble zwanger geboren wordt.

Tribbles zijn vanwege hun uiterst schattige uiterlijk geliefde troeteldieren. Op vele planeten zijn ze echter verboden vanwege de risico's rondom hun enorme voortplantingsdrang. Deze groep planeten is inclusief iedere planeet in het Klingonrijk, omdat Klingons Tribbles als een van hun gevaarlijkste vijanden beschouwen. Het was een Klingon invasievloot die ergens tussen Star Trek: The Original Series en Star Trek: The Next Generation het ras der Tribbles uitroeide. Later zijn Tribbles echter weer ingevoerd door tijdreizigers. Hoe het Klingonrijk hierop reageerde is onbekend.



Bron:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tribbles
8
Rassen / Trill
« Laatste bericht door Devince Gepost op 19 januari 2016, 16:43 »
De Trill zijn een humanoïde ras, afkomstig van de planeet Trill.

Een kleine gedeelte van de samenleving draagt een symbiont in het lichaam. Hierdoor smelten de twee levensvormen samen en krijgen een gecombineerde persoonlijkheid. De hybride krijgt alle vaardigheden en mogelijkheden van de voorgaande gastheren. In 2367 was het binnen de Federatie niet algemeen bekend dat de Trill ook als een samengesmolten persoonlijkheid kon leven. (TNG: "The Host")

Fysiologie
De meeste Trill zijn te onderscheiden door de twee rijen met vlekken aan weerszijde van het lichaam. De vlekken lopen vanaf het voorhoofd naar de tenen. Eén van de belangrijkste neurotransmitters in het brein van de Trill is bekend als isoboramine. (DS9: "Equilibrium") Samengesmolten Trill zijn extreem allergisch voor insectenbeten, omdat de biochemische connecties tussen de gastheer en de symbiont niet bestand zijn tegen het gif. De Trill staan ook bekend om hun koude handen.
De uitverkorenen Trill met een symbiont krijgen deze meestal in hun twintiger jaren. Het fysieke proces is na de samensmelting niet meer terug te draaien. Zodra de gastheer en de symbiont samengevoegd worden zijn ze al na 93 uur afhankelijk van elkaar. Als de symbiont verwijderd wordt komt de gastheer om het leven, ook als deze verder gezond is.  Indien de symbiont geen andere gastheer krijgt gaat deze binnen enkele uren dood.

Samenleving
Het is niet gebruikelijk dat een persoon als een symbiotische levensvorm kan bestaan, waardoor het ook vreemd is te noemen dat deze levensvorm pas in 2367 bij de Federatie bekend werd. Tijdens onderhandelingen tussen de twee manen van Peliar Zel II moest de Trill Ambassadeur Odan plotseling een nieuwe gastheer krijgen. Dit openbare vertoon van de samengesmolten Trill was ongebruikelijk, omdat ze het al verschillende millennia verborgen proberen te houden. (TNG: "The Host") Ondanks het verbergen van de symbiotische levenswijze waren de Trill niet geheimzinnig te noemen. Voor een Trill is het binnen hun cultuur normaal dat sommige van hen symbiotisch zijn, waardoor ze geen reden zien om dit aan anderen te vertellen.
De symbiotische Trill zijn vaak geniaal te noemen en dienen de Federatie als gewaardeerde Ambassadeurs. Enkele bekende hiervan waren Odan en Dax.
In tegenstelling tot de mensheid zijn de Trill niet uit op romantische relaties. Ze zien het als een last en een zwakte van de jeugd. Een Trill gastheer is wel in staat om romantische gevoelens te krijgen, maar de symbiont wil altijd boven deze gevoelens uitstijgen.
De Trill wet verbiedt elke vorm van her-vereniging tussen samengesmolten personen en de geliefden van de vroegere gastheren. Trill die zich hier schuldig aan maken worden verbannen uit de samenleving en de huidige symbiont zal samen met de gastheer sterven.
De Trill zijn een geavanceerd ras en het Trill wetenschappelijk ministerie is een belangrijk centrum voor educatie en het uitvoeren van experimenten.

Samensmelting
Gemiddeld zijn er elk jaar zo'n 300 symbionten beschikbaar voor plaatsing. Er zijn echter veel meer humanoïde Trill dan dat er symbionten beschikbaar zijn. Daarom wordt er gebruik gemaakt van een veeleisend selectieproces dat onder leiding staat van de Symbiose commissie. (DS9: "Equilibrium") De competitie voor de symbionten is stevig en alle intelligente en gedreven Trill doen eraan mee. Deze kandidaten steken vaak met kop en schouders boven anderen uit en hebben vaak al verschillende prestaties in het verleden bereikt. De beoogde gastheren komen onder de hoede van een velddocent te staan die moet bepalen of de Trill een geschikte kandidaat is. De velddocent is zelf een samengesmolten Trill en geeft een advies aan de Commissie. Een negatief advies betekend vaak het einde van de procedure.Binnen de Trill samenleving is het bekend dat slechts één op de duizend Trill geschikt zijn voor een symbiont. Dit getal is echter een grove onderschatting, omdat bijna de helft van de bevolking in staat is om een symbiont te dragen. Deze mythe wordt echter in stand gehouden, omdat er anders chaos uit zou breken onder de bevolking. De symbionten zouden alleen nog maar gezien worden als de hoofdprijs waarvoor iedereen zou mogen vechten.
Als de samengesmolten Trill geen bezwaar heeft mag een uitgekozen gastheer een specifieke symbiont uitkiezen. Als de gastheer te zwak is zou de symbiont de persoonlijkheid gaan overheersen. De samengesmolten Trill hebben verschillende mogelijkheden om met de vorige levens van de symbiont om te gaan. De telepathische ceremonie zhian'tara wordt gebruikt om de persoonlijkheid en herinneringen van één van de levens af te scheiden. Deze worden vervolgens in een vrijwilliger overgezet. Hierdoor kan de nieuwe gastheer met de vroegere persoonlijkheden communiceren. Een soortgelijke ceremonie staat bekend als het Ritueel van Opstanding. Hierin kan een vorige gastheer boven de andere gastheren uitstijgen en zich hoorbaar maken.

Het zhian'tara is te vergelijken met het Vulcan fal-tor-pan ritueel, omdat er beide keren een ziel (katra, pagh, enz.) overgeplaatst wordt.



Bron:
http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Trill
9
Rassen / Vidiian
« Laatste bericht door Devince Gepost op 19 januari 2016, 16:35 »
De Vidiians komen voor in het Delta Kwadrant. Twee millennia lang hebben ze geleden onder een ziekte die De Phage genoemd werd. Deze at alle DNA en organen weg. Door middel van transplantaties van organen is het ze gelukt om in leven te blijven en uiteindelijk hebben ze de ziekte uit kunnen roeien.
Nu lijken Vidiians sterk op mensen. Ze hebben dezelfde ogen, mond en neus, maar hun haarlijn zit verder naar achteren en ze hebben geen wenkbrauwen. Ook hebben ze een kleine rand vanaf hun haarlijn naar de punt van hun neus toe lopen.

10
Rassen / Voth
« Laatste bericht door Devince Gepost op 19 januari 2016, 16:15 »
De Voth was een saurian ras, vermoedelijk geëvolueerd van wezens die oorspronkelijk afkomstig waren van de planeet Aarde. Maar later woonachtig in het Delta Kwadrant. Een geavanceerd ras, de Voth zijn koud-bloedig en hebben een superieure reukzin en de huid-pigmentatie veranderd op basis van de stemming van een persoon. De eerste Federation Crew die de Voth tegen kwamen, was de Crew van de USS Voyager.

Een gemiddelde Voth was gemiddeld iets kleiner dan een volwassen man. Ze hadden ze klauwende 'vingers' (drie op elke hand), en hun ogen werden beschermd door zware benige wenkbrauwen die in een centrale kam opliepen tot een conische uitstulping aan de achterkant van de schedel. Deze extra ruimte kan verantwoordelijk zijn geweest voor de grotere schedelinhoud ten opzichte van de mens. De schedelinhoud van Mensen was 22% lager dan die van de typische Voth. Het belangerijkste is dat ze 47 identieke genetische merkers hadden en vele Terran wezen in de geschiedenis van aarde.

De Voth waren in staat om zichzelf in een hibernative staat te brengen om zichzelf te beschermen tegen schade. Zoals reeds gezegd bezaten ze een superieure reukzien die werd bereikt door de Dilitus kwab, op die manier konden ze genieten van de zwavelbaden van Hokath. De Voth zijn ook in staat stekels af te vuren vanaf de onderste arm die een verlammend effect hebben.



Bron:

http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Voth
Pagina's: [1] 2 3 ... 10