Orde van de Basilisk
2010
De Orde van de Basilisk houdt het midden tussen een interactief verhaal en een speurtocht. Samen met klasgenoot Rik van Duijn heb ik in 2010 in zeven weken het idee uitgewerkt en een speelbaar fragment van het verhaal plus een trailer-filmpje neergezet. De foto's op deze pagina zijn grotendeels door onze testspeler gemaakt.
De uiteindelijke bedoeling was dat een deelnemer het verhaal in zijn eigen tijd, zonder tussenkomst van spelleiders zou kunnen doorlopen. Dat kan dagen, weken of maanden duren, afhankelijk van het speeltempo. Het begint met een brief, waarna de speler via vele puzzels en aanwijzingen langzamerhand een mysterie ontrafelt. Daarbij zou hij regelmatig de stad in moeten (in dit geval Utrecht) om verder te komen.
Een belangrijk onderdeel bij het vinden van aanwijzingen was de ‘bibliotheek’. Deze machine werd geactiveerd door er een speciaal boek tegenaan te houden, waarna de speler door een juiste code in te typen een document met nieuwe informatie in handen kon krijgen. Codes waren te vinden door aanwijzingen in het boek of op documenten uit de machine, maar ook door speurtochten in de stad.
Gerelateerd nieuws:
5-7-2015 - Grote website-update