Failsafe
November 2011
Eind 2011 organiseerde Stichting Lore-ley een 27 uur durende zombie-LARP (Live Action Role Play). Gedurende die tijd kropen deelnemers in de huid van mensen die probeerden te overleven terwijl ze omringd werden door groeiende hordes zombies. De focus lag daarbij niet op het vechten tegen ondoden, maar op de sfeer en onderlinge spanningen die in zo’n wanhopige situatie kunnen ontstaan.
Om de spanning vast te houden, werd er doorlopend gespeeld, ook ’s nachts. Wie wilde kon gaan slapen, binnen of buiten het spelterrein (waar de kans bestond dat je wakker werd middenin een zombieaanval). Het spel begon met een handjevol zombies, maar dit werden er steeds meer doordat spelerspersonages geïnfecteerd raakten door zombiebeten. Om ook de zombies een leuke dag te bezorgen, kregen zij punten waarmee ze ‘vaardigheden’ konden aankopen, zoals het gebruik van beide armen, extra snelheid, of een zeer beperkt vocabulaire. In de loop van het spel konden extra punten verdiend worden, wat de nietsvermoedende overlevende spelers terecht de indruk gaf dat de zombies steeds sterker werden. Wie (nog) geen zombie was, kon ondertussen proberen de oorzaak van het zombieprobleem te achterhalen of, belangrijker, een ontsnapping te regelen.
Gerelateerd nieuws:
5-7-2015 - Grote website-update